![Combat Mission 3: Afrika Korps Combat Mission 3: Afrika Korps (CMAK) je třetím pokračováním série CM. Po odskočení na východní frontu v druhém díle se vrací na západ, ale oproti prvnímu dílu má širší záběr. […]](https://moviein.cz/wp-content/uploads/2023/09/3844.png)
Kategorie:strategie
Combat Mission 3: Afrika Korps (CMAK) je třetím pokračováním série CM. Po odskočení na východní frontu v druhém díle se vrací na západ, ale oproti prvnímu dílu má širší záběr. Kromě bojů v Africe, jak ukazuje název, se podíváme i na Krétu a do Itálie. Díku tomu, že nastavení umožňuje zadat období téměř celé 2. světové války, konkrétně červen 1940 až květen 1945, lze simulovat celou západní frontu. Styl hraní je skoro stejný jako v CM II, přibyl jen jeden příkaz a došlo k menším vylepšením grafiky a rozlišení. Lze hrát jednotlivé scénáře, operace (tj. několik navazujících scénářů) a „rychlou bitvu“. K dispozici je i editor map, scénářů a operací. Právě rychlé bitvy jsou důvodem, proč se CMAK stále hraje po celém světě. Duely dvou hráčů lze hrát online nebo na tahy (PBEM), případně lze hrát i PBEM multibitvy dvou skupin hráčů. Hráč je v roli velitele útvaru o síle cca roty až brigády. Po nákupu jednotek (nebo načtení scénáře) a jejich rozmístění začíná vlastní hra, která je nikoliv realtimová, ale na tahy, i když je pojatá poměrně nekonvenčním způsobem:1. fáze – zadání příkazů: Jednotkám lze zadat kudy a jak rychle mají postupovat, které sektory mají střežit, zda se mají skrýt nebo určit cíle, na které mají útočit primárně. Rozkazy platí dokud nejsou splněny nebo nedošlo k zásadní změně situace (např. dělostřelecký přepad, tím pádem vlastní ztráty na životech i morálce a následný útěk do úkrytu). Není tedy nutné vydávat rozkazy na každý tah.2. fáze – vlastní boj: Jednotky se snaží splnit rozkazy, které dostaly, případně reagují podle vlastní AI, která je na docela dobré úrovni. Výkon jednotek a jejich morálka se liší podle toho, zda jsou v dosahu nadřízené jednotky a také na úrovni jejich zkušeností. Tato fáze trvá jednu minutu a hráč nemůže do dění na bojišti zasáhnout. Stejně jako velitel v reálu může pouze sledovat, zda rozkazy, které vydal, byly správné. 3. fáze – záznam: V podstatě pouze video, kdy si můžete opakovaně pouštět to, co se dělo na různých částech bojiště.V CM není důležitý počet bodů („životů“) tanku, ale síla pancéřování, jeho sklon a fakt, že je důležité, z které strany se na tank střílí. Roli hraje terén, množství a druh munice, kvalita a dosažitelnost velitelů, zkušenosti jednotek a mnoho drobných detailů. CM se nedá hrát podle tabulek – síla útoku vs odolnost obrany, ale platí zde obecné vojenské zásady vedení boje. Ovládání je velmi jednoduché, ale vydat ty správné rozkazy ve správnou dobu je mnohem těžší.
Comments Closed