Kategorie:Drama
Francouzská odpověď na Rozchod Nadera a Simin. Přestože film upřednostňuje ženinu perspektivu, ani jeden z partnerů není vykreslen jako padouch, který by se snažil jen škodit. Problémem Marie a Borise je neochota naslouchat si a nechuť hledat společné řešení. Prostřednictvím svých dcer spolu však nejen vedou válku, ale občas i nacházejí smír (přesvědčivé vystavěná scéna společného tance, při které vás zřejmě stejně jako ústřední pár zamrzí, že už nedokážou být spolu). V konkurenci mnoha jiných dramat o vztazích s prošlou záruční lhůtou se After Love snaží zaujmout svou nebanální obyčejností. Podstatnou část filmu pouze sledujeme běžné každodenní činnosti a interakci několika postav. Z drobností se ovšem stávají záminky k vytahování starých křivd a následným konfliktům a hádkám. Bez velkých dramatických zvratů (jedinou trochu rušivou dramatickou událostí film končí) tak postupně pochopíme, co pár dříve spojovalo i co jej nyní rozděluje (poměrně velká pozornost je věnovaná ekonomické situaci každého z nich). Za významnou přidanou hodnotu považuji natáčení v nezvykle dlouhých záběrech, s kamerou pohotově reagující na pohyb postav, díky čemuž dobře sehraní herci nevypadávají z rolí (včetně obou naprosto přirozeně působících dívek). Film tak přes své parametry dusivé divadelní hry (z větší části jde o čtyři herce v jednom domě) nepostrádá dynamiku ani lehkost a i při zachování nesentimentálního odstupu dokáže vtáhnout, dojmout a případně oživit vaše vlastní vzpomínky na dlouhé a bolestivé doznívání toho, co jste dříve považovali za konstantu svého života. 75%
Comments Closed